LBAS logo

Turpinās LBAS konkurss profesionālo izglītības iestāžu audzēkņiem PROFS 2023

28. novembrī ar reģionālo pusfinālu Ogrē turpināsies Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības (LBAS) organizētais konkurss PROFS 2023, kurā zināšanās par darba tiesībām, darba aizsardzību un sociālo dialogu sacentīsies Zemgales un Pierīgas profesionālo izglītības iestāžu audzēkņu komandas.

Zemgales, Pierīgas pusfināls risināsies Ogres tehnikumā, un tajā piedalīsies 6  audzēkņu komandas no Ogres tehnikuma, Jelgavas tehnikuma, Aizkraukles Profesionālās vidusskolas un Pulkveža Oskara Kalpaka profesionālās vidusskolas. Šogad konkursam ir pieteikušās 27 vidējo profesionālo izglītības iestāžu komandas no visiem Latvijas reģioniem.

Pirmais LBAS konkursa PROFS pusfināls notika Rīgā, kurā uzvarēja Rīgas Tirdzniecības profesionālās vidusskolas audzēkņu komanda. Vidzemes laureātu godu ieguva Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikuma komanda, bet Kurzemes līderi bija Liepājas Valsts tehnikuma audzēkņi. Beidzamais konkursa PROFS 2023 reģiona pusfināls notiks 30. novembrī  Daugavpilī, un konkursa fināls plānots 6. decembrī Rīgā.

Profesionālo izglītības iestāžu komandas ir iesūtījušas savus mājas darbus, kurus prezentēs konkursa pusfinālu laikā, konkursa gaitā notiks viktorīna par darba tiesību, darba aizsardzības un sociālā dialoga tēmām, kā arī katra komanda uz vietas risinās vairākas situācijas saistībā ar darba vides un tiesiskajām attiecībām.

Žūrijā piedalīsies konkursa PROFS jautājumu un uzdevumu autori – LBAS darba aizsardzības konsultants Mārtiņš Pužuls un LBAS darba tiesību konsultants Kaspars Rācenājs, kā arī LDDK darba aizsardzības eksperte Laima Beroza un Valsts darba inspekcijas reģionālais pārstāvis.

Konkurss PROFS notiek ar Valsts darba inspekcijas (VDI) realizētā ESF projekta „Darba drošības normatīvo aktu praktiskās ieviešanas un uzraudzības pilnveidošana” aktivitātes “Izglītojošas aktivitātes profesionālo izglītības iestāžu audzēkņiem” atbalstu.  Konkursa mērķis ir veicināt profesionālo izglītības iestāžu audzēkņu interesi un izpratni par darba tiesībām un darba drošību, uzsākot darba gaitas, kā arī veicināt viņu izpratni par sociālo dialogu.